Ratkaisun tarjoamat edut:
- Täytä perintätoimeksianto näppärästi ja helposti verkossa
- Nopea ja diplomaattinen ratkaisu saatavien hallinnassa
- Tehokas tuki saatavien perinnässä
- Palvelemme Euroopan laajuisesti 27 kielellä
- Virallinen toimilupa vuodesta 2003 alkaen
- Perintä onnistuu yli 82 % tapauksista
Kansainvälinen perintäpalvelu on tehokas kumppani saatavien hallinnassa. Toimimme 27 kielellä. Liikekumppanisi maksun viivästyessä voit luottaa perintäpalvelutiimimme asiantuntevaan apuun. Perintäasiat selvitetään nopeasti, edullisesti ja ilman oikeudenkäyntiä, jotta maksuviiveistä ei tule riidan aiheita. Oikeudenmukaisuus ja asiantuntemus varmistavat, että liikesuhteet voivat jatkua.
Kustakin toimeksiannosta veloitetaan 25 €:n suuruinen käsittelymaksu. Jos perintä johtaa myönteiseen lopputulokseen, TIMOCOM veloittaa toimeksiantajalta perintäpalkkion, jolloin käsittelymaksua ei veloiteta. Tämä lasketaan RVG:n (asianajajien palkkioita koskevan lain) määräysten mukaisesti. Määritä maksusi vain muutamassa vaiheessa!
Perintäpalvelutoimeksiannon tekemisen kuvaus
- Osoitteen syöttö
- Tiedoston lataus
- Tarkistus ja toimeksianto
Usein esitettyjä kysymyksiä kansainvälisestä perintäpalvelusta
Kyllä, perintäpalvelu on kaikkien TIMOCOMin kanta-asiakkaiden käytettävissä. Jos et ole vielä tehnyt jäsensopimusta, voit rekisteröityä täällä.
Ei. Tiimimme auttaa sinua myös sellaisten avointen saatavien kanssa, joista ei ole sovittu markkinapaikkamme kautta. Lähetä nyt perintätapauksesi hoidettavaksemme.
Vuonna 2021 onnistuimme perimään 82% kaikista tapauksista.
Veloitamme 25 € suuruisen käsittelymaksun. Käsittelymaksun sijasta veloitamme perintätoiminnastamme perintäpalkkion vain silloin, kun perintä tuottaa tulosta. Palkkio riippuu vaatimuksen määrästä. Tämä palkkio on Saksan perintälakien mukainen. Voit laskea perintämaksun etukäteen, ennen kuin teet perintätoimeksiannon. Tästä osiosta löydät perintäpalkkiolaskurin, jonka avulla voit laskea saatavan suuruudesta riippuvan perintämaksun.
Lähtökohtaisesti sovelletaan viivästysvahingon oikeudellisia periaatteita EU-direktiivin 2011/7/EU mukaisesti. Tarkoituksena on, että avoimet laskut maksetaan nopeammin. Tämän direktiivin voimaantulon jälkeen EU-maissa on otettu käyttöön uusia oikeusmääräyksiä ja velvoitteita maksun viivästyessä. Velkojille ja velallisille se tarkoittaa seuraavaa:
Yrityksille osoitetut laskut katsotaan viivästyneiksi automaattisesti, kun 30 päivää eräpäivästä on ylittynyt. Lisäksi yli 60 päivän maksuaika on sallittu enää vain poikkeustapauksissa. Jos maksu kuitenkin viivästyy, velkoja voi vaatia velalliselta saataviensa perimisestä tiettyjä kuluja, kuten viivästyskorkoja.
Korvausvaatimuksiin voidaan sisällyttää maksun viivästymisestä aiheutuneita maksukehotusten käsittelykuluja, perintään ja maksumääräykseen liittyviä kuluja ja asianajajakustannuksia. Velkojan kannalta tämä tarkoittaa sitä, että hän voi vaatia velallista maksamaan perintäpalvelun käsittelymaksun. Korvauskelpoisia kustannuksia ovat myös tuloksellisesta perinnästä määritetyt maksut. Näin ollen velkoja voi vaatia velallista korvaamaan kaikki perintäkulut, perusmaksun ja perintäpalkkion perinnän tuottaessa tulosta, jos saatavaa koskeva maksu on myöhässä ja velallinen on vastuussa viivästyksestä.
On tärkeää ottaa huomioon, että nämä säännökset koskevat vain laskuja,
- jotka perustuvat sopimusperusteiseen suoritteeseen, eivätkä esimerkiksi vahingonkorvauksiin tai kun jokin lasku on maksettu kahteen kertaan,
- joiden maksuviivästys voidaan osoittaa ja
- jos velallisen kotipaikka on EU:n alueella.
Velkoja ei ole enää velvollinen lähettämään maksumuistutusta tai siihen verrattavaa maksukehotusta. Hän voi sen kuitenkin halutessaan tehdä, sillä tämä on edelleenkin erittäin hyödyllinen keino ja suositeltavaa, jotta asiat eivät ylipäätään menisi niin pitkälle, että perintää tarvitaan.
Perintätiimimme toimii Euroopan laajuisesti. Tarjoamme sinulle perintäpalvelua seuraavilla kielillä:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kyllä, perintätiimimme työskentelee kansainvälisesti, ennen kaikkea Euroopan laajuisesti, omalla äidinkielelläsi. Perintätapaukset ulkomailla eivät ole meille ongelma.
Maksukyvyttömyystilanteessa velallisen omaisuus asetetaan yleensä maksukyvyttömyystuomioistuimen tai ulkopuolisen hoitajan hallinnoitavaksi. Tämä hallinnoi saatavia ja huolehtii jäljellä olevan omaisuuden jakamisesta. Näin varmistetaan, että tilanteesta eivät hyödy pelkästään velallista lähempänä olevat velkojat, vaan kaikkia velkojia kohdellaan mahdollisimman tasapuolisesti.
Jokaisella valtiolla on oma erityismenettelynsä, jossa velkoja ilmoittaa saatavansa. Suosittelemme ilmoittamaan saatavan maksukyvyttömyysmenettelyyn välittömästi, jotta sinut otetaan menettelyssä huomioon velkojana ja jäljelle jäävä summa ei pienene vielä entisestään asianajajakustannuksien takia.
Tavoitteemme on auttaa velkojia heidän oikeutettujen etujensa täytäntöönpanemisessa. Jos velallinen joutuu ongelmiin, voidaan tehdä esimerkiksi sopimuksia, kuten osamaksusopimus, jotta velkoja saa kaikesta huolimatta rahansa. Samalla TIMOCOM varmistaa asiakkailleen markkinapaikassa, että lisävelkojen syntyminen estetään.
Jos järjestelmän käyttäjä jättää syytä ilmoittamatta maksunsa suorittamatta, hän toimii TIMOCOMin laatukriteerien vastaisesti, jonka takia tällaisen yrityksen käyttöoikeus evätään asiakasverkostossa, joka koostuu TIMOCOMin tarkastamista yrityksistä,.